L’història del nostre logotip és digne de l’estrena d’aquest blog. I la raó és que aquesta idea porta concebint-se des que vaig començar com a Freelancer. Quan vaig crear la web de Web Low Cost BCN. Volia crear una marca que no es conegués només per donar serveis econòmics, si no per la qualitat. Però com que no trobava res que acabés d’agradar-me (i sempre he anat de bòild per la vida) ha anat passant el temps i finalment he aconseguit treure temps de sota les pedres. L’idea base que vaig tenir va ser crear-ne un logotip que pogués trasnsmetre creativitat alhora que ús de tecnologíes i comunicació mitjançant les mateixes. L’inspiració va venir del disseny de logotips d’agències creatives que tenien logotips molt bonics, però realment no deien res…
En aquesta línia el dissenyador que colabora amb mi em va enviar algunes de les propostes que va creure més adients segons el que hi havia en el meu cap.
Les idees tot i que eren bones, tampoco no acabaven de cuallar… no em deien res o bé jo les entenia però quan li vaig presentar a altres persones no entenien ben bé què volien expressar.
Fixant-me en logotips tecnològics vaig pensar que moltes empreses grans que es dediquen al màrqueting tenen un logotip amb un animal com mailchimp o hootsuite. També Twitter té un ocell com logo i si filem prim el logotip de linux és un pingüí!
Això em va fer pensar que molts dels algorismes de Google tenen un animal com a mascota: Penguin, Panda, HummingBird… i vaig començar a desviar el focus de l’abstracte donant-li una mica més de forma.
M’agradava l’idea que dues espècies diferents entre si poguessin comunicar-se. Però el dibuix i el traç no era per res el que volíem per la marca. Els primers esquemes no van ser del tot dolents, però potser era difícil transmetre el fet que son dues espècies totalment diferents i s’estàn comunicant.
Aleshores vam pensar que potser amb un nadó, un nen petit o inclós se’m va passar pel cap que una espècie d’altre planeta com Yoda pogués comunicar-se amb l’ós.
I en acabar això va acabar agafant forma:
Vam fer alguna prova també per si agafava més forma amb un cercle:
Però rai. Només va restar els colors eren potser massa llampants. Així que vam ajustar aquest aspecte i va quedar finalment com ho teniu a la web:
Així que aquesta és l’explicació final del nostre logo. Un logo que va començar amb una idea abstracte, que calia que transmetés tecnología, creativitat i comunicació i finalment va tenir idees del panda (algorisme de Google) amb un nadó que representa els humans comunicant-se amb les tecnologíes oferides. Esperem que us agradi tant com a nosaltres 🙂